V. Indián kenu túlélő verseny
(Békés-Csaba-Gyula)
2012. szeptember 15 (szombat)
Nevezés helye és ideje:
Békés Erzsébet liget 7.30 – 8.30 között
Rajt: 9.00 óra
Csak 4 személyes csapatok nevezhetnek (legalább egy hölgy taggal!)
(Kevesebb létszámú csapat, versenyen kívül részt vehet. Indításuk a mezőny után)
Nevezhet:
Minden 16. életévét betöltött személy, aki úszni tud és a verseny feltételeit elfogadja!
Minden csapatnál kell lennie egy mobiltelefonnak, segélyhívás céljából, melynek a száma meg kell egyeznie a nevezési lapon feltüntetett számmal!
A szervezők elérhetősége a rajtszámon megtalálható!
Nevezési díj:
10 000-Ft/csapat
(mely tartalmazza a vacsora díjat, a pólót, és egy oklevelet a teljesítményről)
Valamint egy meglepetés ajándék 2000-Ft értékben!
(minden nevező csapat készítsen egy meglepetés csomagot, amiben négy darab meglepetés van és, amit az eredményhirdetésnél kiteszünk, és mindenki választ belőle. Érdemes minden csomagot külön megjelölni, hogy ne a sajátja kerüljön hozzá)
Az első három helyezett érmet kap.
Az első helyezett csapat megkapja a vándorserleget is.
Jelentkezéseket: 2012 szeptember 1-ig kérjük eljuttatni a zergeitke@freemail.hu címre
aki eddig leadja a nevezését (név, cím, születési idő, telefonszám, póló méret, név a pólóra) a pólója névre szóló lesz
Felelősség nyilatkozat:
a helyszínen
18 éven aluliaknak szülői hozzájárulás szükséges!
A verseny összetétele:
A 32 km alatt 4 zsilip és különböző ügyességi feladatok vár rátok az evezésen kívül! Az evezés időre megy, miközben egyes feladatok sikeres megoldása plusz időt jelent.
A feladatok megoldása és az evezés együttes eredménye alapján dől el a helyezés!
Tehát érdemes a feladatokra készülni az időszerzés miatt! Nem mindegyik akadály megoldása jár időszerzéssel, de a teljesítéséhez szükséges a gyorsaság, ügyesség.
A csapatoknak valamennyi feladatot meg kell oldani!
Akadályként előfordulhat, hogy bedőlt fa kerül a vízbe, valamint más, váratlan nehézség alakulhat ki.
Megadott szintidő:
6 óra
A kötelező pihenőt nem írunk elő, de bárki tarthat a saját ideje rovására!
Ha valamelyik feladatnál torlódás alakul ki, a várakozási időt nem vonjuk le!
(a csapat addig pihen)
Pontozó lapos feladat megjelölésnél mindenki köteles a rajtnál kapott regisztrációs lapot átadni a pályafelügyelőknek!
A pontozó lapra érdemes vigyázni, mert elázás, vagy átírás (pályafelügyelői szignó nélkül) 10 perc büntetőt jelent!
Viszont 15 percet szerezhet a csapat azzal, hogy indiános jelmezben vesznek részt, a versenyen!
A holtversenyt kötélhúzás dönti el!
A verseny leírása:
Start: az indulási sorrend dobókockával dől el! Az a csapat indul elsőként, amelyik az öt kockával nagyobbat dob. Azonos szám esetén az lesz előbb, aki korábban adta le a nevezését.
Rajt: start után egy 50 m-es szlalompályán kell végigevezni. Bóját érinteni lehet kihagyni nem! (kihagyás esetén újra kell kezdeni, de ezt nem vonjuk le az időből!).
Békés, piac melletti liget, Víz és Whiskey: a csapatból egy személy marad a kenuban. A pályafelügyelőktől kap egy kis hordót, amit meg kell merítenie vízzel. Az első megkapja a hordót és a 10 méterre lévő társának viszi oda, (sétálva, futva), ügyelve, hogy minél kevesebb víz lötyögjön ki belőle. A másik társának is lesz 10 métere, és a következőnek is, aki az ott lévő whiskey-s ládába önti a vizet, legalábbis, ami megmaradt belőle, hiszen megérkezésetek előtt a whiskeyért megtámadták az ott lévőket és a hordó is találatot kapott. Folyni fog! Nem lesz elég egy kör, hiszen a ládát addig kell töltenetek ebben a csatárláncban, amíg túl nem csorog! Figyelem! A fű csúszhat, ezért mindenki ügyeljen, nehogy elessen.
Békés, körgát, Zsilipen való átkelés: a verseny-szakaszon négy zsilipen kell majd átkelnetek, külső segítség nélkül. Ez az első. Itt az átkelési lehetőség (menetirány szerint) bal oldali kiszállás és bal oldali vízre szállás. (sólyapálya van)
Bandika fa, Lovaglás: ennél a feladatnál lóhátra kell szállni (nem kell félni, nem szőrén kell megülni, és nem is most kell betörni a lovat) és vezető száron meg kell tenni 5 kört, csapatonként egy főnek, miközben a 10 karikából minél többet próbáljon rádobni a négy karóra menet közben. (a karikákat egyenként, célzottan kell eldobni!). ha ezután még maradt az 5 körből, akkor is le kell lovagolni, viszont, ha az 5 kör után még mindig van karika a kézben, plusz kört kell megtenni, míg el nincs dobva! (ezt is egyenként és célzottan lehet eldobni!) Minden találat 1 percet ér. Pontozó lapos feladat!
Új közúti híd, Evező fűzés: a feladat arról szól, hogy a híd aljáról 10 karika lóg le, melynek belső átmérője 30 cm. A kenuban elől és hátul ülőnek az evező lapátját mind a 10 karikán át kell fűznie. Kihagyni nem lehet! (ha valaki kihagy egyet, vissza kell menni, és újra kezdeni!) tehát, érdemes lassan megközelíteni.
Békéscsaba, Konzervgyári zsilip: a sólyapályák menetirány szerint baloldalon találhatók.
Békéscsaba, gyalogos híd, Kosárra dobás: tíz dobása van minden csapatnak. Minden találat 1 percet ér. Dobni csak ülve lehet! Ezt a feladatot, a tíz labda eldobását, a csapatból bárki megoldhatja, nem muszáj csak egy főnek. Vagyis mindenki próbálkozhat, de egyszerre csak egy dobhat! A kenuval való helyezkedés nincs meghatározva. Tehát mindenki onnan dob, ahonnan úgy érzi, hogy sikerül találatot elérnie. A kosár a híd korlátjára lesz szerelve. A találatokat a pályabírók a kosárból kiemelik, viszont a vízbe esett labdákat a csapatnak ki kell szedni és visszaadni! (valamennyi vízben hagyott labda 2 perc büntetőt jelent) Pontozó lapos feladat!
Békéscsaba, Árpád fürdő, 100 m úszás: megérkezéskor csapatonként egy személy elfut a medencéig és leúszik 100 m-t, bármilyen úszásnemben! Az 50 méternél lesz a forduló, ahonnan el kell hoznotok a skalpot! Visszaérkezése után azonnal indulhattok. (Úszni csak fürdő ruhában lehet! A vetkőzést és öltözést nem szabályozzuk. Lehet a parton, menet közben, vagy a medence szélén.)
Békéscsaba, Ilosvai út, zsilip: bal-bal oldalon találhatók a sólyapályák.
Békéscsaba, Lencsési lakótelep, Farkasordító hideg lesz: ezért már gondoskodni kell a tűzifáról. Az elkészített rönkből a bejelölt vonalon belül egy szeletet le kell fűrészelni. Változás! A rönköt nem fogják le a pályabírók, mint korábban. Ha egyedül nem megy, a csapattársak segíthetnek. A levágott szeletet a célba magatokkal kell hozni! Ha nincs meg 5 perc büntető jár érte!
Veszely csárda, Hágcsó: a hídhoz érve csapatonként egy fő a lelógó kötéllétrán felmászik, átfut a híd túloldalára és az ott található másik létrán visszamászik a kenuba.
Ásványvíz és szendvics vételezési lehetőség!
Pósteleki híd és a gyulai Bodoki zsilip közt: a sápadt arcúak hadi ösvényre lépte, és kiásták a csatabárdot. Meglepetés szerűen ütnek rajta a csapaton. Már megjósolom, hogy mindenki túl fogja élni, de, hogy mit, majd megtudjátok.
Gyula, zsilip: átkelés jobb-jobb.
Gyula, Béke sugárúti híd mellett: éhezik a tábor és olyan szerencsések vagytok, hogy egy eltévedt bölényt láttok. 10 lövést kell leadni íjjal csapatonként egy főnek a part túloldaláról. Segítünk abban, hogy hol kell eltalálnod, hogy haza is tudd vinni. Na, nem a bölényt, hanem a találatonként 1 percet. Pontozó lapos feladat!
Gyula, Harruckern tér, 13+1 totó: ennél a feladatnál minden csapat egy kérdés-sort kap. A kérdések ebben az évben a környezetvédelemmel lesz kapcsolatos. Tippelni kell, lehetőleg pontosan, mert a rossz válasz 1 perc levonást eredményez!
(a tesztlapokat a célba magatokkal kell hozni, amit a versenybíró fog pontozni, ezért feltétlenül ki kell tölteni és aláírni!) közben a csapatból egy valaki elsétál, fut, vagy stb a térre, ahol:
Gyula, Harruckern tér: ezt a helyet is támadás érte, de nem történt nagy károsodás. Megtámadták a pénzt szállító kocsit, de a banditák elszámították magukat. Túlerővel találták magukat szemben. Üldözőbe is vették őket, de a kocsiból a lovakat ki kellett fogni, ezért a kocsi ott áll őrizetlenül. A csapatból egy valakinek el kell húzni az 50 méterre lévő bankba. Visszafutni, vagy sétálni és máris indulhattok, ha a többiek kész vannak a teszttel.
Piramis, Pihenőház: menetirány szerint jobb oldalon meg kell fogni a szegélykövet. 3 tenisz labdát kap a csapat. A három dobással minél több sörős dobozt kell a gúlából ledobni. A leborult dobozok darabjáért 1 perccel adunk, de a sört is, ami leborult. Pontozó lapos feladat.
Gyulai Várfürdő, Lajhármászás: a stéghez való megérkezéskor mindenki kiszáll a kenuból és kiteszi a partra, majd mindenki lajhármászással átmászik a strandra, ahol:
Cél: a verseny akkor fejeződik be a csapat részéről, amikor mindannyian a Várfürdő területére ér lajhármászva. (az utolsó, amint a megjelölt helyen leér, akkor állítják meg a bírók az órát)
A Várfürdőben tusolási lehetőség, vacsora és
Eredményhirdetés 17 órakor!
Reméljük felkeltettük az érdeklődést, és minél többen vállalkoznak a kihívásra, miközben felhívjuk a figyelmet, hogy a táv nehézsége és hosszúsága miatt ajánlott a jó kondíció és a komoly felkészültség. A versenyen szinte érintetlen természeti viszonyokat és akadályokat kell túlélni, nehéz körülmények között, mely komoly kitartást, állóképességet és próbatételt igényel!
Rendezvényünk nem csak verseny, hanem jó szórakozást, kikapcsolódást kínál a játékos feladatokkal.
Esetenként talán szigorúnak látszik a büntető, de ez mindenkire vonatkozik, ugyan úgy, mint az idő feladatoknál való gyűjtése! Lehetőleg törekedjetek arra, hogy büntetőre ne kerüljön sor.
A pontozó lap lehetőséget ad arra, hogy Ti is nyomon kövessétek a teljesítéseiteket.
Az a csapat kizárásra kerül, aki:
-
Nem a Fair Play szerint versenyez!
-
A másik csapatot akadályozza, balesetveszélyes helyzetet teremt másoknak!
-
Aki a pályafelügyelők utasításait nem tartják be!
A verseny feladását feladatoknál tudjuk elfogadni, ahol a pályafelügyelők a regisztrációs íven feljegyzik!
Nem szeretnénk módosítani, de váratlan esemény, vagy technikai akadályok miatt a feladatok esetenként változhatnak, a sorrendek cserélődhetnek.
Gyuláról szervezett keretek között már nem megyünk vissza Békésre, ezért lehetőség szerint mindenki gondoskodjon arról, hogy a járművek Gyulára kerüljenek.
Kísérőknek is tudunk biztosítani vacsorát.
Reméljük sikerült felkelteni az érdeklődést.
Mindenkit szeretettel várunk!