Vízi társadalmak együttélése – észrevétel – Szentendrei-Duna

Észrevétel Götz Sándor hajómérnök és logisztikai szakembertől:

Fontosnak tartom a kérdést a nagyhajózás oldaláról is megvizsgálva a javaslatok kibővítésére (turizmus, közösségi közlekedés kikötői)

A vízi-jártassági vizsgáztatás, illetve a vízi közlekedés etikai szabályai is kidolgozandók,

Javasolom kidolgozni azt a térképet is, amely a Duna-ágakra elfogadott szabályokat is képes bemutatni, illetve tartalmazza azokat a pontokat, amelyek a szabályokkal összhangban vannak.  Így nem általános méret-meghatározások, hanem helyi konkrét méreteket tartalmaznak, figyelembe véve az ág geometriai viszonyait, ezen belül a vízi létesítmények azonosított elhelyezkedését. (Ezt azért tartom fontosnak, mivel az úszóművek EU-azonosított nyilvántartására most fog megjelenni egy Korm. Rendelet, illetve a közösségi közlekedés kikötőire speciális előírásokat fognak bevezetni.)

Kiemelten fontosnak tartom a „vízi-mentő rendszer” civil megszervezését (a hozzá tartozó képzéssel együtt), amelyet legalább a hét végén a kiságban javasolt működtetni. Ennek egyik következményeként javasolt a mentés-kérésre meghatározott mobil hívási rendszer, illetve rádiós elérési rendszer létesítése is a jövőben, amire pályázni érdemes.(Ezek állandó ügyelettel működnének!)

Üdvözlettel Götz Sándor.

Vélemény, hozzászólás?